سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
محمد عسکری

حوزه/ دبیرکل جامعه اهل بیت(ع) هندوستان خاطر نشان کرد: اگر اتحاد و اتفاق بین کشورهای اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به آیات نورانی محقق می‌شد، امروز در فلسطین و غزه شاهد این همه ظلم و ستم و جنایات هولناک و نسل کشی نبودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید محمد عسکری، دبیرکل جامعه اهل بیت(ع) هندوستان در وبینار هفتم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: تاریخ جهان و تجربه ملل گوناگون گواه است که یکی از علل پیشرفت ملت ها و رمز پیروزی آنان پیوند و اتحاد با یکدیگر بوده است.

وی افزود: با اتحاد مسلمانان نیز صفوف بزرگ و نیرومندی تشکیل می‌گردد که دشمن حتی با نگاه کردن به این صفوف به وحشت افتاده است و فکر تجاوز به آنان را برای همیشه از سر بیرون می‌کند. در واقع قرآن مجید ملت‌های اسلامی را به سوی یگانه حامی وحدت یعنی خداوند متعال فرا می‌خواند و آنان را از هرگونه تفرقه بر حذر می‌دارد.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: شالوده اصلی اسلام، کلمه توحید و توحید کلمه است، قرآن کریم اختلاف، پراکندگی و به جان هم افتادن را یکی از بدترین عذاب ها بر می‌شمارد. چنانکه در سوره انعام آیه ۶۵ خداوند متعال می‌فرماید: قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَی أَنْ یَبْعَثَ عَلَیْکُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِکُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعًا وَیُذِیقَ بَعْضَکُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ کَیْفَ نُصَرِّفُ الْآیَاتِ لَعَلَّهُمْ یَفْقَهُونَ.

دبیرکل جامعه اهل بیت(ع) هندوستان در ادامه با اشاره به احادیث پیامبر اکرم(ص) در مورد وحدت اظهار کرد: همه مسلمانان جهان باید از یکدیگر حمایت کنند، چراکه آنها همانند عضوی از یک بدن هستند، بنابراین اگر عضوی به درد آید، سایر اعضا نیز متاثر خواهند شد.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: شک نداریم امروز ما در عصری زندگی می‌کنیم که تمام دشمنان برای نابودی اسلام با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند و کلیه امکانات سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را برای سقوط دین اسلام به کار گرفته اند.

دبیرکل جامعه اهل بیت(ع) هندوستان ادامه داد: در چنین دوره‌ای بیش از هر زمان دیگر با توجه به اوضاع اسفبار مردم غزه، مسلمانان نیز نیاز به وحدت هرچه تمام‌تر دارند، مستکبرین نمی‌خواهند ملت‌های مسلمان با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند و منافع خود را در اختلاف افکنی، گسترش تروریسم، نفرت پراکنی و سلطه گری می‌بینند. این درحالی است که تامین منافع کشورهای اسلامی در همکاری و تعامل واقعی با یکدیگر است.

حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: اگر اتحاد و اتفاق بین کشورهای اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به آیات نورانی محقق می‌شد، امروز در فلسطین و غزه شاهد این همه ظلم و ستم و جنایات هولناک و نسل کشی نبودیم.

وی تصریح کرد: در هیچ کجای تاریخ بشر چنین جنایات بی رحمانه‌ای را علیه کودکان و زنان ندیده‌ایم. باید گفت علاج این واقعه با اتحاد، همکاری و هم اندیشی کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد، چراکه فلسطین متعلق به همه مسلمانان جهان است و باید نسبت به آن احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم.

دبیرکل جامعه اهل بیت(ع) هندوستان با بیان اینکه ملت فلسطین تنها نیست و همه مسلمانان باید بر خود واجب بدانند تا حقوق این مردم مظلوم را پس بگیرند، گفت: فلسطینیان باید بدانند که امروز جهان اسلام بیش از گذشته با اتحاد و همدلی ملت‌های مسلمان و به رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای از آنها پشتیبانی کرده و حامی آنان خواهند بود.

وی در پایان گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در پی کسب منافع خود هستند و با ظاهر سازی در قالب فعالان حقوق بشر می‌خواهند اهداف خود را پیش ببرند؛ اما با هوشیاری مسلمانان مبارز و لبیک به ندای وحدت بخش و بصیرت آفرین رهبر انقلاب، تمام توطئه های خائنین نابود می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha